Fanfarelaer

Sponsoring kan u veel opleveren, maar hoe? 

Heeft u weleens overwogen om ‘iets’ te sponsoren? Misschien sponsort u reeds ‘iets’, maar heeft u het gevoel dat u er niet genoeg uithaalt. Sponsoring is een aparte tak binnen de marketingcommunicatie en dient eigenlijk, voor een optimaal effect, ook een geïntegreerd onderdeel te zijn van uw marketingcommunicatiestrategie.

In dat kader beoordeelt Vannaam reclamebureau altijd of een bepaald sponsordoel past bij uw (gewenste) identiteit en positionering. Ook als er sprake is van rebranding van uw merk en/of bedrijf is het zinvol om te beoordelen of het sponsordoel past bij de gewenste merkwaarde en imago. Grofweg gesteld kan gekozen worden voor maatschappelijke- of sportsponsoring, passend bij uw doelstellingen en budget uiteraard. Sponsort u een voetbalclub uit de eredivisie of een jeugdelftal van de plaatselijke tennisvereniging bijvoorbeeld.

Vervolgens is het belangrijk om aan te haken en te zorgen voor een optimale merkbeleving onder uw doelgroep. Want uw sponsordoel profiteert van u (financieel of materieel), maar u mag ook iets van uw sponsordoel verwachten. Bijvoorbeeld in uw campagne (advertentiessocial mediaPOS-materiaal en/of PR-activiteiten , maar ook aanwezigheid op een evenement, medewerking aan een guerrilla marketingactie en aanwezigheid in overige communicatie  Ook voor nieuwe merken kan sponsoring een slimme zet zijn. Mits goed aangepakt kan het in flinke mate bijdragen aan de merkontwikkeling.

Verder is het van belang om u vooraf te realiseren dat om sponsoring optimaal als marketingcommunicatie-instrument te kunnen benutten, naast de juiste strategische insteek, ook een forse mate van creativiteit nodig is. Uiteraard staat het u vrij om, uit sympathie, een bepaald doel te sponsoren en daar verder niets mee te doen, maar dan mist u wel een heleboel potentiële exposure. Probeer dus altijd het mes aan twee zijden te laten snijden en zet marketing en het creatief idee in om een optimaal rendement te realiseren bij sponsoring. En vraag Vannaam om mee te denken natuurlijk! 

Bent u op zoek naar een sponsordoel waar u ook van kunt profiteren? Maak gewoon een afspraak!

Vannaam reclamebureau werkt, vanuit Eede, Zeeuws-Vlaanderen (Zeeland) voor opdrachtgevers in zakelijke dienstverlening, groothandel, fast moving, retail & healthcare in Nederland en België en investeert graag in een inspirerende sessie met u. Neem gerust contact op met ons of gebruik onderstaand formulier.

Via deze link vindt u ons privacystatment.

Vannaam Reclamebureau

 Rijksweg 45, 4529 JB Eede - Nederland

 +31(0)117 85 20 44

 hello@vannaam.nl

© Vannaam Reclamebureau
BTW NL001399006B07 | Kvk 09184129

Volg Vannaam

LIVE  Brains at work

Beeldmerk Vannaam reclamebureau

Strategic & creative ideas & development to the bone.